18 június, 2018

MÁLNAFAGYLALT GLUTÉN- ,TEJ- ÉS TOJÁSMENTESEN

MÁLNAFAGYLALT GLUTÉN- ,TEJ- ÉS TOJÁSMENTESEN
Címke: , , , , ,

Megosztás

Málnafagylalt glutén-, tej- és tojásmentesen

alaprecept, amiben a gyümölcs tetszés szerint változtatható

 

 

400 g Cocomas
120 g porcukor
1-1 g reszelt narancs és citromhéj
fél citrom leve
400 g málna

 

Régebben jó néhányszor belefutottunk ízetlen és még drága fagyikba. Így, talán 2 évvel ezelőtt, próba-szerencse alapon vásároltunk egy fagylaltkészítő gépet. Nem a legdrágábbat, de nem is a legolcsóbb verziót, 5-6 ezer forint körül volt. Azóta nyáron nem is vettünk bolti fagyit, mert annyira egyszerűen, gyorsan, főzés nélkül elkészíthető házilag. Ami  pedig nem elhanyagolható, hogy ellenőrzött alapanyagokból, adalékmentesen készül, a friss gyümölcsök pedig a vitamintartalmukat is megőrzik.

 

 

A gyümölcsöt lecukrozzuk és 1 óra hosszára a hűtőbe tesszük. Ha nem szeretnénk, hogy magok legyenek a fagyiban, akkor szitán törjük át a gyümölcsöt ( málna, eper ) , ha nagyobb, bogyós gyümölcsöt használunk, akkor turmixoljuk le ( meggy ). Hozzákeverjük a citromlevet, a reszelt citrom és narancs héját valamint a Cocomast.
A továbbiakban a fagylaltkészítő gép utasításai szerint járjunk el.

 

( A mi gépünknél: A fagyasztóból kivett tartályt a gépbe helyezzük, elindítjuk üres tartállyal a keverőlapátot és a fagylalt alapanyagot beleöntjük a gépbe és az 35-40 perc alatt kikeveri a fagyit. )
A kész fagyit azonnal fogyaszthatjuk vagy szilikon spatula / fakanál segítségével egy fagyasztóba helyezhető, légmentesen zárható, műanyag dobozba szedjük. Így könnyen tárolható. Fogyasztás előtt kivesszük a tégelyt a fagyasztóból, hagyjuk rövid ideig felmelegedni, majd kanál vagy gombócoló segítségével szervírozzuk.
Mi az elkészítés után fél-egy órára a fagyasztóba tesszük és csak utána fogyasztjuk.

A képen, habszifonnal felfújt Cocomassal van díszítve.